background img
Tem 25, 2014
2 1

General Mobile Discovery Android 4.2 Jelly Bean’e Nasıl Dönülür?

Yazar
General Mobile Dsicovery

General Mobile Discovery modeli için Temmuz ayının ilk günlerinde Android 4.4 KitKat güncellemesini dağıtan General Mobile Android 4.4 KitKat güncellemesinin kararlı sürümünü OTA yoluyla Discovery kullanıcılarına sunmadan önce KitKat Beta sürümünden Android 4.2.2 Jelly Bean sürümüne geçiş için orjinal ROM’u kullanıcılarına sundu. İşte General Mobile Discovery Android 4.4 KitKat beta ROM’undan Andorid 4.2 Jelly Bean’e geçiş adımları ve detaylar.

Temmuz ayının ilk günlerinde Discovery kullanıcılarının merakla beklediği Android 4.4 KitKat güncellemesini beta sürüm olarak link üzerinden dağıtan General Mobile, Discovery kullanıcılarına nihai Android 4.4 KitKat güncellemesini OTA yoluyla dağıtmaya başlamadan önce kullanıcıların Android 4.2 Jelly Bean işletim sistemine geri dönüşü için orjinal ROM’larını indirmeye sundu.

Android 4.4 KitKat beta sürümünden Android 4.2.2 Jelly Bean sürümüne geçiş için Discovery 4 GB ve 16 GB modelleri için link üzerinden ROM yayınlayan General Mobile, kullanıcılarından güncellemeyi kurdan önce cihazlarındaki tüm kişisel verileri yedeklemeleri konusunda uyarıyor. Yaklaşık 460 MB büyüklüğünde olan Android 4.2 Jelly Bean ROM’unu cihazınıza kurmak için aşağıdaki adımları izlemeniz gerekiyor.gm_discovery-kitkat-gm

General Mobile Discovery Android 4.4 KitKat Beta Sürümden Android 4.2 Jelly Bean’e Geçiş Adımları

1) Güncellemeyi cihazınıza kurmadan önce tüm verilerinizi yedeklemenizi öneriyoruz. Yazılım güncellemesi sonrası tüm verileriniz silinecektir. Yedekleme işlemi için Google Play Store’danTitanium Backup ve Hellium Backup gibi yedekleme programları ile yedekleyebilirsiniz. Yedekleme programlarıyla uygulama ve verilerinizi yedeklebilirsiniz. Program ile oluştruduğunuz zip dosyası ile tüm uygulamalarınızı yedekleyip custom recovery yoluyla yükleyebilirsiniz. Google Play Store’dan yedekleme programı ile indirerek uğraşmak istemiyorsanız özellikle telefon rehberinizdeki kişileri, fotoğraflarınızı ve müziklerinizi bilgisayar üzerinden çalışan yedekleme programlarıyla yedeklemenizi öneriyoruz.

2) Telefonunuzda microSD kart kullanıyorsanız güncellemeyi cihazınıza indirmeden önce microSD kartınızı çıkartınız.

3) Yaklaşık 460 MB büyüklüğünde olan Android 4.2 Jelly Bean ROM’unu Discovery 4 GB modeli için buradan, Discovery 16 GB modeli için ise buradan indirebilirsiniz.flashplayerandroid4) Şarjınızın %35′in üzerinde olduğunu kontrol edin. Güncellemenin cihazınıza sorunsuz olarak kurulması için şarj yüzdesi önemlidir. Güncelleme sırasında telefonunun şarjının bitmesi telefonunuzda kalıcı sorunlara neden olabilir.

5) Eğer direkt telefonunuza ilgili linki indirdiyseniz indirilen dosya Dahili Depolama/ Download dizinine kaydedilecektir. Eğer ilgili dosyayı bilgisayarınıza indirdiyseniz, indirdiğiniz dosyayı telefon hafızasına kopyalayın (.zip dosyası olarak). Telefona kopyalama tamamlandıktan sonra USB kabloyu telefonunuzdan çıkartın.discovery-android-4.2-jellybean1

6) Sistem Güncelleme/ Menü Tuşu/ Yerelden güncelleme seç adımlarını izleyiniz.General Mobile Discovery 4.2 Jelly Bean

7) Çıkan ekranda dahili depolamada yazılım dosyasının bulunduğu konuma gidin ve yazılım dosyasını seçin.Discovery Jelly Bean Dönüş

8) Ekrana gelen sorguda “güncelle” seçeneğini seçiniz. Güncelle seçeneğinin seçilmesiyle birlikte telefonunuz yeniden başlatılaca ve güncelleme işlemi gerçekleştirilecektir.

9) İlk açılış telefonun normal açılış süresinden uzun sürecektir. Yaklaşık 5 dakikalık bekleme süresi sonrası telefonunuz Android 4.2 Jelly Bean ROM’u yüklü olarak açılacaktır.

10) Kurulum işlemi başarıyla tamamlanmıştır.

Kategoriler:
Android Haberleri

Yorumlar: General Mobile Discovery Android 4.2 Jelly Bean’e Nasıl Dönülür?

  • Bu işlemleri doğru bir şekilde yaptım oldu. Ama ben tekrar 4.4 kitkat beta sürüme dönemiyorum dosyayı okumuyor daha doğrusu tanımıyor nasıl yeniden 4.4 kitkat beta sürümüne dönebilirim.

    sezer 06 Ağustos 2014 01:22 Cevapla
    • Bir daha 4.4.2 KitKat sürümüne yükseltemesin çünkü kaldırıldı okumaz.

      Gürhan 12 Ağustos 2014 22:21 Cevapla
      • ama 4.4.2 kitkat tam sürüme geçermi

        feyzi 11 Ekim 2014 23:02 Cevapla
    • telefonami indirdin yoksa bilgisayara mi?

      uğurcan 17 Aralık 2014 21:03 Cevapla
  • çok teşekkür ederim çok yarayışlı bir site yapmışsınız telefonum eski androidine geri döndü

    adem 10 Ağustos 2014 23:08 Cevapla
  • Eger bi telefon canavarıysaniz bu surum gercekten berbat sakın bidaha yuklemeyin hic bisi yapilmiyor 3310 na dondu kitkat sayesinde

    hanifi 09 Eylül 2014 14:47 Cevapla
  • Ayrıca admine tskler sürümü bizlere paylastigi icin

    hanifi 09 Eylül 2014 14:48 Cevapla
  • Abi sonra KitKat indirerek cevirebiliriz demi

    berke 30 Eylül 2014 14:11 Cevapla
  • jelly bean bu telefonda daha kullanışlı

    mehmet 14 Ekim 2014 21:31 Cevapla
  • Kardeşim ben herşeyi aynen yaptım hatta iki kere farklı sitelerden bile indirdim ama güncellemeye gelince ‘ geçersiz dosya lütfen etkin güncelleme paketini yeniden secin ve güncelleyin yazio indirdigim iki dosyadan da denedim ama aynı şeyi gösterip duruo kardeşim napicam ben bana bi acil yardım etseniz

    enis selçuk 01 Aralık 2014 17:22 Cevapla
    • Bende de aynı sorun var kardeşim dosyaya geçersiz diyor.Yardım lütfen…

      emre avcı 01 Aralık 2014 23:07 Cevapla
      • Telefonunuzu ilk önce kapatın daha sonra kapandığına emin olun.
        Tamamen kapandıktan sonra ses açma tuşu ile Power tusu (Güç tuşu) na aynı ayna basıl tutun önünüze yazılar gelebilir bundan korkmayın doğru yapıyorsunuzdur . eğer 4 yana 16 gb hangi versiyonunuz uyuyorsa onu indir ve yada indirdiyseniz sım kart ve mscardınızı ( hafıza kartı ) çıkartın daha sonra indirdiğiniz dosyayı winrar olarak kalsın asla klasör olarak çıkarmayınız. Telefonun hafızasına atınız daha sonra telefonun yazı ekranında apply uptade from sdcard yada apply uptade from sdcard 2 seçeneği vardır siz ilkini seçin oranın üzerine gelin ve tıklayın sonra arkanıza yaslanıp rahat bir nefes alıp sürüme geçişini izleyebilirsiniz

        Ümit 22 Ağustos 2015 20:21 Cevapla
  • Bn 4.2 eski sürüme dönmek istiyorum yapılması gerekenleri yaptım fakat indirdigim dosyaya tikladigim zmn geçersiz dosya diyor güncelleme için ne yapmam lazim

    can 02 Aralık 2014 08:25 Cevapla
  • Final sürümünü yükledim bin pişman oldum, çok yeri türkçe değil, üstelik eski temalar kaldırılmış, yenilerini hiç sevmedim. kullanımı hiç kolay değil. donmalar oluyor. sayamayacağım kadar sorun var.
    jelly bean sürümüne dönmek için çok uğraştım olmuyor. iyice moralim bozuldu. indirdiğim sürümler işe yaramadı. geçersiz dosya lütfen etkin güncelleme paketini yeniden secin ve güncelleyin diyor. yardım edebilecek biri varmı acaba. şimdiden teşekkür ederim. kitkat mı asla asla

    Salih Başaran 02 Aralık 2014 10:20 Cevapla
    • kardeş ilk önce telefonun kaç gbsa jelly bean i indir sonra şarjına dikkat et 85 in üzerinde olsun////telefonu kapat bataryayı 10 sn çıkar////ses açma ve home tuşuna basılı tut /// gelen ekrandan jelly beani nereye kurduysan(dahili hafıza sd card2//harici sd card )ses açma-kapama tuşlarını kullanarak yön ver ve home tuşuyla seç ////ardından işlem bitene kadar bekle ve reboot now a bas işlem tamamdır [ilk açılma biraz sürebilir sabırlı ol]

      Berk 20 Aralık 2014 22:58 Cevapla
      • kardeş sağolasın dediğin gibi yaptım ve sıkıntı yok. teşekkürleer

        bekir 22 Aralık 2014 18:01 Cevapla
        • seçeneklerden hangisini seçtiniz acaba ingilizce olduğu için anlayamadım

          eren 10 Ocak 2015 08:43 Cevapla
          • “apply update from sdcard” bölümünü seçip zip dosyasını gösteriyorsun, işlem bitince yeniden başlat

            mehmet 12 Ocak 2015 12:48
  • Hocam bunu bir güncelleseniz çok iyi olur.Yeni gelen güncelleme olmadı yine, şimdi millet tekrardan dönmenin yolarını arıyor.Dediklerinizi yaptığımızda da güncelleme paketini seçtikten sonra yükleme ya<parken '' invalıd partition settıng 20:fat 8c580000: 78180000 '' diye bir hata veriyor.Bu konu hakkında hiç bir yerde bişey yok.

    Bekir bakac 02 Aralık 2014 12:48 Cevapla
  • Arkadaşlar. Bu videoda kesin cozumu var ben yaptım oldu.

    mehmet 02 Aralık 2014 19:37 Cevapla
  • bende yükeldim 4 ayrı siteden ama sürümü açmıyor geçersiz dosya falan fila diyo ve bu sürüm berbatt kafayıı yiyicem acil yardıım

    betül 03 Aralık 2014 23:42 Cevapla
  • Lütfen yardim edin bende de ayni hata var

    kubra 04 Aralık 2014 02:31 Cevapla
  • Kitkati yüklemeden önce telefonun iyiydi yukledim ve internete baglaniyorum fakat geri çıkınca tekrar baglanamiyorum 4.2.2 ye geri dönmeye çalışıyorum linki yukledim fakat dosya açılmıyor diyor ne yapmam lazim

    nurettin 04 Aralık 2014 13:27 Cevapla
  • KitKat sistemi yavaşlattı jellybeana dönüyorum çok acemice olmuş telefon yavaşladı….

    dogukan 06 Aralık 2014 12:28 Cevapla
    • Katılıyorum. Tavsiye etmiyorum kimseye

      merve 07 Aralık 2014 16:47 Cevapla
  • Abi bende dosya türü desteklenmiyor tarzı bişey söylüyo ne yapmam lazım ?

    Ugurcan 07 Aralık 2014 18:02 Cevapla
  • Sakin yuklemeyin ben pismanim yavaşlattı iğrenç birşey oldu. Ayrıca mac adresi tel. Açıp kapandığında sürekli değişmeye basladi .eski sürüm istiyorum ama nasil yapacam bilmiyorum bana yardımcı olursanız sevinirim. Yoksa tel bu gidişle sinirden fırlatıp atacağım.
    Teşekkürler

    hacer 08 Aralık 2014 08:46 Cevapla
  • Beyler dosya açılmıyor ne yapmalıyım

    melih 08 Aralık 2014 22:01 Cevapla
  • Merhaba ben16gb için kitkat 4.4 yükledim ama bin pişman oldum telefon berbat oldu geri dönüşte yapamıyorum linkte verilen jelly bean dosyasını defalarca indirdim her defasında bozuk dosya hatası veriyor dogru düzgün dosya koyun bari tekrar jelly bean dönelim böyle saçma yazılım olmaz. jelly bean kullanırken o kadar ugraşmama ragmen hiçbir zaman kasmayan telefon resmen takoz oldu. acilll yardım lütfen .Şarjz dayanmıyor ve dokunmatik ekran berbat kafasına göre hareket ediyor arada bir donuyor.

    yılmaz 12 Aralık 2014 23:20 Cevapla
  • Resimler ve videolar siliniyormu

    volkan 13 Aralık 2014 20:53 Cevapla
  • Neden ilgilenen yok

    melih 15 Aralık 2014 19:27 Cevapla
  • SAYIN GENERAL MOBİLE YETKİLİLERİ SİZLERE SORUNLARIMIZI İLETTİK KİMSE İLGİLENMİYOR LÜTFEN SİTEYE DOGRU JELLY BEAN PAKETİ VE DÖNÜŞ İŞLEMLERİ ANLATIMINI KOYARMISINIZ. YAKINLARDA TELPA BAYİSİ DE YOK. TELEFONU KULLANAMIYORUZ HERKESDE AYNI SORUN VAR.YORUMLARA BİR BAKIN LÜTFEN

    yılmaz 16 Aralık 2014 10:43 Cevapla
  • tam bir sorun….bir kısmı ingilizce….sadece sorun yükledim…acil yetkili firmanın sorunlara çözüm üretmesi gerekiyor.kullanışlı degil.yada ben çözemedim..eskiye dönüsü makine üzerinden nasıl yapabilirim…

    ertugrul 22 Aralık 2014 12:40 Cevapla
  • Ya bune boyle geri donemiyoruz duzgun linkte vermiyolar ya biri ilgilensin acaba garantiye gondersek yaparlarmi ???

    sevde 26 Aralık 2014 17:58 Cevapla
  • Bu 4.2.1 jelly bean rootu orjinalmidir.

    İbrahim 27 Aralık 2014 12:52 Cevapla
  • Arkadaşlar hem bu yöntemi denedim hemde telefon yeniden başlarken ses tuşuna basılı tutmayı ama yinede hata vermeye devam etti.
    Çözüm olarak ise http://tr.generalmobile.com/KitKat15/ burada kitkatı yükleme yöntemi anlatılmakta, aynı bu şekilde en altta
    “Discovery 4 GB modelinize 4.2 JellyBean yazılımını yüklemek için tıklayınız.
    Discovery 16 GB modelinize 4.2 JellyBean yazılımını yuklemek için tıklayınız.”
    yazıyor. Buralardan telefonunuza uygun güncelleme programını indirip, telefonunuzu eski haline getirebilirsiniz.

    ümit çolak 28 Aralık 2014 13:03 Cevapla
  • Yaa arkadaş herşey tamamda 7 adımda yerelden güncelleme ye girince dosyayı seciriyoz fakat dosya desteklenmiyo diyorrr…. Ne yapmam lazim

    ömer üçkün 31 Aralık 2014 00:17 Cevapla
  • Valla hepsini yaptık iyi güzel de aslında yeni guncellemeyi begendim de tek sorun kilit ekrani duvar kagidi ve menu arka plana hangi fotografi uygularsan uygula hepsini bozuk buyutulmus gbi uyguluyor ustelik galeride gayette guzel gosteriyor cok sacma.

    sümeyye 31 Aralık 2014 18:45 Cevapla
  • kardeşim ellerine sağlık ohhhh beee eski haline döndü şükür………..

    akif karacan 03 Ocak 2015 01:16 Cevapla
  • Kitkat tan Jely bean a döndükten sonra telefon yavasliyormu arkadaslar

    burak 17 Ocak 2015 13:56 Cevapla
  • Kitkati yuklemez olsaydim keske telefon adeta delirdi. Cani sikildikca sayfalar ve menuler arasinda gezintiye cikiyor.ne yapacagimi bilmiyorum.

    ertüzün tamer 25 Mart 2015 09:11 Cevapla
  • İyi de arkadaşlarım kardeşlerim ben elit 32 gb kullanıyorum. bizim içinde bir hayır dua eden yok mu.

    Cevat ÖZTÜRK 18 Nisan 2015 19:28 Cevapla
  • benim telefon 32 GB ama bu yazılımı nerden nasıl yükleyipte 4.4.2 jelly beana döneceğim?

    elif 20 Nisan 2015 17:40 Cevapla
  • Discovery elite kullanıyorum ben nasıl gece bilirim tekrar 4.2 jelly beanne nasıl gecicem ???

    hakan 24 Nisan 2015 20:21 Cevapla
  • elite 32 gb kullananlar nasıl geri dönüş yapacak onun için de bişey paylaşabilir misiniz

    şerife 02 Mayıs 2015 21:10 Cevapla
  • yardımızınız için çok tşk ederim verdiğiniz bilgilerle yaptım oldu

    BAHADIR 16 Ağustos 2015 01:12 Cevapla
  • Telefonun şuan ki sürümü 4.4.2 dir. Ben ilk sürümüne geçmek istiyorum. Telefonculara sordum telefon çökebilir dediler. Yardımcı olabilir misiniz

    kadir kiriş 13 Eylül 2015 11:35 Cevapla

Bir Cevap Yazın

Android Canavarı Android Canavarı